Saloma Bridge


Yassss. Another Instagrammable spot in Kuala Lumpur.  Tahniah warga Kuala Lumpur. Rise and shine! Salam Jumaat semua. Ingatkan malam tadi nak pekena coffee. Berdating dengan hubby. Sudahnya berdating sampai ke Saloma Bridge. 

Saloma Link yang menghubungkan Kuala Lumpur Lama (Kampong Baharu) dengan Kuala Lumpur Baru (KLCC). Mula dibuka kepada umum 5 Februari 2020 baru-baru ni. Bermula dari Lorong Jalan Raja Muda Musa 3 (100m dari Kampung Baru LRT station) dan berakhir di Lorong Saloma (sebelah Menara Public Bank). Berhampiran Tanah Perkuburan Islam Jalan Ampang. Psssstttt...ada yang cakap kubur Saloma ada di sini.

Keseluruhan jambatan yang berinspirasikan sireh junjung ni sepanjang 370m menyeberangi Ampang-KL Elevated Highway (AKLEH) dengan kos 31 Juta dan mengambil masa 18 bulan untuk siap.

Dicadangkan datang waktu malam kerana view sangat cantik! Lampu jambatan bertukar warna. Dari merah, biru, purple, hijau, kuning dll. Maka berduyun-duyunlah warga kota dan pelancong datang mengambil gambar kreatif pelbagai aksi dan pose di Pintasan Saloma sebagai kenangan. Termasuklah weols. Fuhhhh ramai betulll!

Azie dan hubby cuba snap gambar 4,100 LED-Lit Saloma Bridge ni dari pelbagai angle. Sumpah lawa giler. Enjoy the pictures guys :)

Cara ke Saloma Bridge

1. Kami parking di KLCC. Lebih kurang 7 minit jalan kaki dari KLCC ke Saloma Bridge. Lalu di pedestrian walk antara NZ Cafe Curry House dan Menara Public Bank.

2. Parking di open space belakang Menara Public Bank. Ni paling dekat. Seminit jalan kaki dah sampai Saloma Bridge.









1 ulasan: