Beautiful Twin Towers KLCC - Night View


Playing tourist in Kuala Lumpur why not?

Wah. Wah Wah.  Terasa sungguh aneh sekali kami berdua keluar malam-malam merayap di sekitar KLCC. Biasanya pergi di siang hari di kala hujung minggu. Tapi tidak mengapa hero a.k.a bodyguard a.k.a suami ada di sebelah. Amboiii pengantin lama seronok ya keluar malam-malam. Duduk jauh dari mak ayah. Takda chance nak kena bebel.

Yas. Zaman remaja iols memang dikawal ketat dikawal rapi oleh ibu bapa. Jangan harap nak keluar berjalan-jalan dengan rakan taulan. Berjalan malam jauh sekali. Maghrib paling maxima. Wajib dah  tu sampai rumah. Itu zaman remaja 90-an dulu. Dah berumahtangga baru dapat lesen besar. Lantak kaulah nak keluar pagi, petang siang malam. Hatta keluar negara sekalipun. Asalkan bersama suami. Tanggungjawab telah bertukar tangan. Amanah telah diserah oleh abah kepada suami sebaik sahaja berjabat tangan ketika akad nikah dulu. Zaman 2020 nih...semoga berjaya ibu bapa semua. Sesungguhnya anak adalah amanah yang sangat agung yang Allah s.w.t anugerahkan kepada ibubapa, mereka mempunyai tanggungjawab yang sangat besar dalam mendidik dan membesarkan anak-anak. Moga Allah lindungi anak-anak kita semua dari semua bentuk cabaran dan dugaan yang tidak dapat kita memikulnya. 

Eh. Eh jauh sangat berceloteh nak pergi mana? Oklahh nah gambar Beautiful Twin Towers KLCC - Night View di'capture' oleh Mr Photographer. Rasanya next time kena ajak hubby keluar malam lagi. Pergi Bukit Bintang ke Chow Kit Road keerrr...apa yang menarik di sana?


Amboi.Amboi.Amboi...playing tourist in my own country! Gembira bukan kepalang. Akhirnya dapat juga pemandangan berlatarbelakang Menara Berkembar Petronas pada waktu malam. The most instagrammable spot in Kuala Lumpur. 


Bangunan Kebanggaan Malaysia. Mercu tanda dan ikon Kuala Lumpur. Pemegang rekod bangunan tertinggi di dunia dari tahun 1998 - 2004 yang kemudian ditewaskan oleh Menara Tapei 101 pada tahun 2004. Petronas Twin Towers yang mempunyai 88 tingkat kini merupakan bangunan ke-11 tertinggi di dunia *haaaa tepuk*

Jangan lepaskan peluang bergambar jika kebetulan anda berada di kawasan sekitar. Inilah tempat paling menarik di Kuala Lumpur selain Saloma Bridge. Till then wassalam....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan