6 Tempat Sarapan Sedap Di Puncak Alam


Lama tak kongsi episod jalan-jalan cari makan. Kali ini kita nak share 6 tempat cadangan sarapan atau breakfast sedap di Puncak Alam. Banyak projek-projek baru sedang giat membangun di kawasan Puncak Alam ni atau dikenali dengan Shah Alam 2. Projek ECOWORLD Puncak Alam juga ada di sini. So kalau anda jalan-jalan ke Puncak Alam nak tengok atau mencari rumah baru bolehla try makan pagi di tempat-tempat berikut :D


Sarapan pagi di Puncak Alam


1. Mamak SignatureKami suka order roti canai / roti telur / roti bawang. Bila makan roti canai suka makan dengan kuah kari. Mamak signature ini provide kuah kari, kuah dal beserta sambal. Bila digabungkan ketiganya ermmmm lazat. Kuah dan sambal nya sedap berbanding kedai mamak lain yang ada di Puncak Alam. Lokasi Mamak Signature bersebelahan Tesco Puncak Alam. Corner lot deretan kedai berhadapan Masjid Puncak Alam. Penduduk di sini memaklumkan bahawa Nasi Kandar di sini sedap. Kami tak pernah try lagiiiii. Uu sedapnya nasi kandar! Lama tak ke Penang.




2. Warung PotNik Alam Jaya - Menghidangkan menu pantai timur. Memang tokei kedai kecek Klate. Pekerja kedai juga semuanya kecek Klate. Terasa seolah-olah sarapan pagi di Kota Bharu :D Menu menarik di Warung PotNik; nasi kerabu golok, nasi dagang, nasi berlauk, gulai serati (itik) kelantan, mee celup, nasi goreng, maggi goreng, kuih muih seperti cek mek molek (saya sangat suka!), pulut ikan masin dll. Roti titab pun ada :D Kalau orang Kelantan yang rindu masakan pantai timur boleh cuba di sini. Lokasi Warung PotNik di Jalan Ppaj 2/1, Pusat Perdagangan Alam Jaya, Bandar Puncak Alam. Restoren corner lot berdekatan dengan sekolah SRI INTEGRASI AL-HIKMAH (ALAM JAYA).




3. Kedai Pok Mat - Menyediakan menu pantai timur juga! Sini ada nasi kerabu, nasi dagang, nasi lemak, yang istimewanya ada laksam. Aneka kuih muih ada di sini. Lokasi restoren cornet lot (kerusi merah kuning banyak-banyak tu yerlah tu) di dereta kedai bersebelahan Tesco. Tak jauh dari Mamak Signature. 




4. Nasi Kerabu Abg Tepi Tasik - Nasi kerabu lagi! Nampak nau memang peminat nasi kerabu :P Uniknya nasi kerabu abang ni pair dengan daging goreng kunyit. Kreatif :D Selain nasi kerabu ada, bihun, nasi lemak, kuih muih. Gerai abang di ada bersama deretan gerai-gerai lain di tepi tasik Alam Suria 5A1. Abang ni suka pakai topi memancing :D Kalau beli nasi kerabu abang ni saya suka minta extra pedas. Baru kick. 




5. Cakoi / roti kacang - Jangan tak tahu ada yang jual cakoi dan roti kacang sedap di Puncak Alam ni. Lokasi di fasa 2 depan kedai mamak Mydin. Cakoi ni sambalnya ada 2. Sambal manis dan sambal pedas. Uuuuuiii sedap tau makan hangat-hangat sambil cicah sos manis bergabung meletup dengan sambal pedas. Jawa style nih! Mesti cuba! Gambar i'll upload later ya. Aritu lupa nak snap.


6.  Nasi Air Dingin - Baru-baru ada yang jual Nasi Air Dingin purely and fresh dari Kota Bharu! Tak perlu tunggu balik KB baru dapat makan. Dahsyat orang sekarang berbisnes. Masak di Kota Bharu, tapi hasil masakan tetap sampai awal pagi di Puncak Alam. Penjualnya guna kereta myvi (kalau tak silap). Nampak banner tepi jalan tu yerlah tu :D


Jika ada cadangan tempat sarapan sedap di Puncak Alam yang saya tak tahu kewujudannya let me know ya! Tinggalkan di ruangan komen di bawah. Sharing si caring :D Teringin nak cuba tempat-tempat lain juga. Terima kasih semua :D



5 ulasan:

  1. banyaknya nasi kerabu hahahaha fav sha tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahha. High five! Dalam fikiran sebelum start kereta nak beli nasi lemak. Sampai kedai bertukar jadi nasi kerabu...why..why..selalu macam ni tauuuuu :D

      Padam
  2. Sis mesti peminat nasi kerabu kan, hehee nampak sedap je semua menu 😍

    BalasPadam
  3. Salam, di Puncak Alam ada bakery yang sedap, muslim home-made. D'Pastry. Dalam Masjid Puncak Alam juga ada kafe yang best, siap ada barber shop lagi.

    BalasPadam