KL ke Singapura, Mudahnya


Hai. Anda tahu tak yang rakyat Malaysia yang turun ke Singapore dan orang Singapore yang bercuti di Malaysia memang ramai. Sebabkan kita negara berjiran so destinasi untuk holiday tu mudah. KL ke Singapore, mudahnya. Mudah apa sebenarnya? Mengadap jammed di jambatan? Hehe kat sini Azie nak kongsi yang mudahnya tu adalah mudah nak book flight from Kuala Lumpur to Singapore. You know why? Because we have Traveloka!!! Ok thanks to Traveloka.
Apa dia Traveloka tu? Mesti semua pernah dengar Traveloka kan. Mesti ramai yang pernah guna perkhidmatan Traveloka. Tapi masih ada segelintir yang berkira-kira atau terlupa dengan kewujudan Traveloka. Meh Azie nak tolong cerita sikit. Traveloka ni adalah sebuah website yang boleh membantu anda untuk book flight ticket. Azie tahu ramai orang di Malaysia nak ke Singapore dalam waktu terdekat kerana minggu depan boleh cuti direct kan, Rabu (Thaipusam), Khamis (Hari Wilayah), Jumaat (MC 😝) sambung terus Sabtu Ahad kan. Ataupun orang Singapore nak bercuti di Malaysia dan malas nak drive kan? So di Traveloka anda boleh tengok availability flight yang ada untuk kebanyakan airline. Bagaimana?

Mula-mula sekali buka website Traveloka dan tekan di tab Flight bahagian atas. So korang search flight from Kuala Lumpur to Singapore. Then decide nak beli untuk one way atau pergi balik. Kemudian pilih tarikh yang korang nak pergi, selepas tu Traveloka akan listkan flight yang ada dari airline yang berbeza dengan rate yang berbeza. So kat sini korang boleh buat perbandingan harga dengan mudah. Korang tak perlu lagi cek airline by airline nak tengok flight murah. Traveloka kan ada.




Selepas korang dah decide nak pilih yang mana, sila tekan button ‘Choose’ tu dan ikutlah arah seterusnya sehingga ke payment dan sehingga dapat e-ticket. So kat sini Azie nak tekankan yang keselamatan anda dijaga dalam urusan jual beli ini. So korang takdelah tertipu kerana Traveloka ini sudah famous dan boleh direct ke customer servis Traveloka kalau ada masalah semasa book ticket tu.

Pastu, kat Traveloka pun ada beritahu detail waktu penerbangan, jangkamasa ketibaan dan sebagaiannya. Korang boleh juga pilih airline yang ada di airport pilihan korang samada di KLIA atau Airport Sultan Abdul Aziz Shah. Kiranya Traveloka ni jadi tempat one stop untuk uruskan korang punya travelling matters. Dari Flight ticket hinggalah tempat penginapan nanti. Azie suggestkan book sekali hotel yang korang nak stay di Singapore nanti. So takdelah korang nanti nak kena amek masa untuk surf hotel mana yang murah kat sana sebab Traveloka boleh buatkan untuk korang. See, mudahkan. Hanya dengan satu website terus book flight + hotel.

Selain tu, boleh juga tengok bulan depan punya flight dan bulan-bulan seterusnya untuk korang plan travel in future. Traveloka ni betul betul memahami korang yang kadang-kadang tu susah untuk cari info dari segi travel ni kan. So mudahnya nak book flight ticket sekarang ni. Mudah juga untuk plan, mudah untuk cari info tentang hotel dan mudah untuk planning percutian korang dengan Traveloka.

Harga pula korang boleh buat perbandingan terus, dan dapat cari best price ever. Easy to understand, easy to book and easy to do anything at Traveloka. Step 1, find out pasal flight availability, accommodation availability, pergi dan balik, buat payment dan settle semuanya. No more headache. Zaman kini bilangan manusia makin ramai, bilangan rakyat Malaysia ramai, bilangan rakyat Singapore pun ramai so korang just bayangkan kat sempadan orang yang drive jammed macam mana. Dengan keadaan sekarang ramai juga orang Malaysia yang bekerja kat Singapore setiap hari so traffic boleh tahan. So sebab tu la dah tiba masanya kita sentiasa naik kapal terbang, walaupun bunyi macam mahal tapi kalau kita plan awal-awal pasti dapat best deal dan rasa berbaloi.


So guys, Azie nak sangat laa korang ni hidup senang dan manage senang so Traveloka is the answer for your travel planning problem. Azie suka Traveloka sebab informative, secured, fun, and user friendly. Travel with Traveloka.


3 ulasan: