Checkin Palm Seremban Hotel | Palm Mall


Assalamualaikum wahai penghuni syurga. Siapa pernah pergi Seremban? Pernah dengar tak Palm Mall? Palm Mall ini terletak di Jalan Sungai Ujong atau Jalan Toman 1. Bersebelahan dengan KPJ Seremban, Kemayan Square. Dari PLUS Highway, hanya 500 meter lepas keluar tol SEREMBAN. 

Sebelum bertukar jadi Palm Mall, bangunan ini lebih 10 tahun terbiar. Awal-awal Palm Mall ini siap kecoh sekejap di kalangan penduduk tempatan yang mengatakan shopping mall di berhantu. Isk isk isk. Kebenarannya wallahua'lam. Tahun berganti tahun, hantu yang ada pun mungkin dah lari. Hehe. Kini Palm Mall dah jadi shopping mall terbesar di Seremban. Ada lebih 180 kedai di dalamnya seperti Daiso, Pandora, Hush Puppies, Obermain, Chatime, Reject Shop, Padini, Giant Supermarket, F.O.S dan beberapa lagi kedai. Pelbagai F&B outlet juga ada di Palm Mall seperti Burger King, Pizza Hut, KFC, Manhattan Fish Market, Seoul Garden, Nandos, Sushi King, The Chicken Rice Shop dll. Di sini juga ada GSC. Bosan-bosan boleh tengok wayang!




Last week 5 hari 4 malam checkin di Palm Seremban Hotel bersebelahan Palm Mall. Padahal rumah bonda 20 minit sahaja dari Palm Mall. Sebenarnya suami outstation di Senawang. Jadi dapatlah peluang menginap di Hotel 'Lifestyle' pertama di Seremban. Oklah boleh tukar suasana. Boleh honeymoon sweet sweet dengan suami. Hiks.

Jadi azie nak share/review Palm Seremban Hotel. Palm Seremban Hotel mula beroperasi Jun 2014. Yang best hotel ini bersambung dengan Palm Mall yang Azie cerita di atas tadi. So kalau suami ada business meeting, isteri dan anak-anak taklah mereput dalam bilik. Boleh beli belah atau cuci mata di Palm Mall. 

Parking kereta bertingkat ada di Palm Mall. Jika anda menginap di Palm Seremban Hotel, boleh letak kereta di Tingkat 5 atau 6 kerana dua aras ini mempunyai lif yang bersambung terus ke hotel. Tak perlu bayar parking. Sebelum keluar just validate parking tiket di lobi hotel Level UG. Kemudian re-validate parking ticket di Auto-Pay yang terletak di Tingkat 5. Ulang step di atas jika anda kerap keluar masuk hotel.


Bilik kami di aras 12. Rom 1216. Lets check it out!


DELUXE ROOM. Bilik yang luas, cantik, kemas, selesa! I like. Punyai 2 katil bersaiz Queen. Wah malam ni tidur dapat katil satu sorang. Selain itu, ada 40 inci LED HD Smart TV dengan siaran TV dari Unifi (Hypp TV Channels). Ada disediakan kettle. Eloklah malam-malam suami suka minum air panas. Selain itu ada peti sejuk mini, safe box dan paling penting FREE WiFi. Laju pulak tu sebab router depan bilik. Arah kiblat ada ditunjukkan. Surat khabar diberi setiap pagi.


Lantai bilik sebenarnya tiles yang menyerupai kayu. Tiles memang sejuk dan tajam pada kaki. Jangan risau selipar ada disediakan. Macam biasa soap, bath gel, losyen, sikat, shower cap & sewing kit disediakan. Berus gigi by default tidak disediakan pihak hotel. Tapi kalau memerlukan berus gigi boleh call Housekeeping. Dial No.1. Bilik air juga selesa dengan jenis pancuran air hujan. 

Seronoknya bila nampak iron dan iron board. Senang kerja gosok menggosok. 

Pemandangan dari tingkap bilik kami.

Kalau Lapar tengah malam jangan risau angkat phone dial je untuk order menu yang disediakan.


Inclusive breakfast for 2 person. Setiap pagi boleh sarapan pagi di Sago Coffee House yang terdapat terletak di tingkat 6 di Palm Seremban Hotel. Menu sarapan pagi yang pelbagai dan sangat enak. Menu setiap hari bertukar ganti. Jadi tidakla boring selama 4 hari breakfast di sini. Antara menu menarik ialah roti canai, waffle, bread & butter pudding. Sago Coffee House mendapat pengiktirafan halal JAKIM. So tak perlu risau dan was-was :D

Seawal 7am kami dah turun breakfast. Perut dah berkeroncong lagu zapin.

Kegemaran suami lah ni.

Selama 5 hari 4 malam kami di sini, dapat tidur malam dengan selesa dan nyenyak tanpa gangguan hantu :P dan perut sentiasa kenyang! (Pagi breakfast di hotel, lunch dan dinner makan rumah Bonda). Oh indahnya donia. Sangat recommend untuk business travellers👍

Kalau anda sejenis kaki spa, no worries ada VENUS The Spa & Wellness Center di Tingkat 5. Setiap bilik massage ada private jacuzzi uols!

Berikut merupakan harga bilik / rates Palm Seremban Hotel;
Standard room (1 Queen Bed) – RM198.00 nett
Deluxe room (2 Queen Beds) – RM218.00 nett
Premier room (1 King Bed) – RM258.00 nett
2-Bedroom Suite (1 King + 2 Queen Beds) – RM518.00 nett

*rates inclusive of breakfast for up to 2 persons for Standard, Deluxe & Premier Rooms and up to 4 persons for 2-Bedroom Suite


Untuk rate terkini Palm Seremban Hotel dan lain-lain hotel sekitar Negeri Sembilan boleh check di SINI

Palm Seremban Hotel
Add: Jalan Sungai Ujong, 70200 Seremban, Negeri Sembilan


Kalau ke Seremban jangan lupa menginap di Palm Seremban Hotel kerana ia antara hotel yang BEST di Seremban. Thanks for reading! Press the "Like" button and share with your friend okay?

9 ulasan:

  1. tempat makan dia mcm best je tu...

    BalasPadam
  2. teringat plak fae masa keja hotel dulu hehe

    BalasPadam
  3. npk atap umah kita r..hehe tak lah..kita yg duk seremban nie sekali je dtg palm mall..tupun semata nak g daiso...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Afiqah, high5 sikit! Sis pun sama. B4, pergi Palm Mall untuk beli kek aiskrim Baskin Robbin je :D

      Padam
  4. good idea..sbb rumah sekangkang gorila je dari semban(kajang semenyih)..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi Sha, sekangkang gorila ya? Hehe, pepatah baru nih.

      Padam
    2. azie..gorila tu menggajah sikit, so besar sikit kangkangnya..hahhaha..kalau sekangkang kera,mcm belakang umah sgt semban tu kang. hahhaa..

      Padam