Vietnam 2015: Itinerary Shopping di Ho Chi Minh City


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Kalau anda memang ke Vietnam untuk tujuan shopping semata-sama macam kami ni, bolehla pertimbangkan Itinerary Shopping di Ho Chi Minh City ini untuk rujukan. Kalau anda nak ke Vietnam untuk melawat tempat-tempat bersejarah, maka takperlu lihat Itinerary ini. Itinerary ini sangat tidak ambitious. Hanya berlegar sekitar Ben Thanh Market sahaja. Hihi.


Ahad - 13 September 2015
[ Day 1 ] : KLIA2 - Tan Son Nhat International Terminal Airport - Check In Alagon Ben Thanh Hotel & Spa - Lunch di Hj Basiroh - Pasar Ben Thanh - Saigon Square - Pasar Malam depan Ben Thanh market


Isnin - 14 September 2015
[ Day 2 ]: Muslim Fashion Vietnam - Binh Thay Market - The Daun Restaurant


Selasa - 15 September 2015
[ Day 3 ]: Checkout - Breakfast di Warung 1 Malaysia - Hard Rock Cafe Ho Chi Minh City - Saigon Notre-Dame Basilica - Saigon Central Post Office - Saigon Bookstore - TSNIT Airport - KLIA2


Harga Flight untuk 2 orang




Ini adalah basic fees. Macam biasa kalau ada preorder meals, advance seat request fee, luggage and processing fee maka jumlahnya akan bertambah lagi. Jumlah kami adalah RM470 untuk 2 orang.


Harga Hotel




Hotel pilihan adalah Alagon Ben Thanh Hotel & Spa di District 1. Hotel ini lokasinya mengadap Restoren Hjh Basiroh. Hotel ini sangat dekat dengan Ben Thanh Market. Harga hotel adalah USD140.40 untuk 2 bilik dan 2 malam. Harga termasuk breakfast. Hotel boleh bayar menggunakan Dong/USD. Jadi jangan tertipu dengan nilai RM596 tu. Ikut tukaran semasa harga bilik dah jadi lebih dari RM650 (2 bilik). Bila dah macam ni lagi molek pakai Agoda. Agoda terus caj dalam card credit masa booking. TIPS: Pilih hotel di area District 1 supaya dekat dengan Ben Thanh Market. Senang nak ulang alik jalan kaki.


Nanti kita sambung lagi ya. Tunggu!


6 ulasan:

  1. Balasan
    1. Farah,
      Tak. Backpack aje. Create itinerary sendiri.

      Padam
    2. Is it easy accessible? Boleh jalan kaki or kena pakai taxi? Im going there in 3weeks, baru first time ke vietnam.

      Padam
    3. Farah,
      Kalau stay di District 1 jalan kaki je ke Ben Thanh market. Masa nak book hotel ada dia mention jarak dari hotel ke BenThanh. Hotel kami ni dalam 350m ke pasar. Sangat dekat.

      Padam
  2. murahnye harge tiket.. harge tahun 2014 ke tu sis..??

    BalasPadam