Translate

No-No-NO!

Lirik Kun Anta - Humood Alkhudher


Lirik Lagu Kun Anta - Humood AlKhudher
(dalam Bahasa Melayu)

Liujarihim, qoldat tu zohiru ma fihim
Pabadautu shakhson a-khar, kai atafa-khar,
Wa zonan tu ana, anni bizalika huztu ghina,
Fawajad tu anni kha-sir, fatilka mazohir,

La la,
La nahtajul ma-la,
Kai nazdada jama-la,
Jauharna huna,
Fi qalbi talala,

La la,
Nurdhin nasi bima-la,
Nardhohu la na ha-la,
Za-ka jamaluna,
Yasmu yataa’la
Oh Wo Oh (6x),
Kun anta tazdada jamala (2x)

Attaqabbalhum, anna-su lastu qalliduhum,
Illa bima yurdhi-ni, kai urdhi-ni,
Sa akunu ana, mithli tamaman hazana,
Fakona a’ti takfini, za-ka yaqi-ni,

La la,
La nahtajul ma-la,
Kai nazdada jama-la,
Jauharna huna,
Fi qalbi talala,

La la,
Nurdhin nasi bima-la,
Nardhohu la na ha-la,
Za-ka jamaluna,
Yasmu yataa’la
Oh Wo Oh (6x)
Kun anta tazdada jamala

Saakunu ana, man ardho ana, lan asa’ la liri dhohum,
Waakunu ana, ma ahwa ana, ma-li wama liridhohum,
Saakunu ana, man ardho ana, lan asa’ la liri dhohum,
Waakunu ana, ma ahwa ana, lan ardho ana biridhohum

La la,
La nahtajul ma-la,
Kai nazdada jama-la,
Jauharna huna,
Fi qalbi talala,

La la,
Nurdhin nasi bima-la,
Nardhohu la na ha-la,
Za-ka jamaluna,
Yasmu yataa’la
Oh Wo Oh (6x),
Kun anta tazdada jamala (2x)  


MAKSUD LAGU KUN ANTA


لأجاريهم، قلدت ظاهر ما فيهم 
Ketika ingin bersaing dengan yang lain, aku ingin meniru perwatakan luar dan dalamnya. 

فبدوتُ شخصاً آخر، كي أتفاخر 
Jadi aku boleh jadi seorang yang lain hanya untuk berbangga 

و ظننتُ أنا، أنّي بذلك حُزْت غنى 
dan aku sangka jika aku lakukan seperti itu aku akan dapat kelebihan 

فوجدتُ أنّي خاسر، فتلك مظاهر 
Tetapi yang kuperolehi hanyalah kerugian di atas perwatakanku ini. 

لا لا
tidak tidak 

لا نحتاج المال، كي نزداد جمالا، جوهرنا هنا، في القلب تلالا
Kita tidak memerlukan harta untuk menambahkan kecantikan, kecantikan dalaman (jauhari) ada di sini di dalam hati ia bersinar. 


لا لا
Tidak tidak

لا لا نرضي الناس بما لا، نرضاه لنا حالا، ذاك جمالنا، يسمو يتعالى 
kita tidak perlu memandang pandangan orang lain untuk apa yang tidak ada, yang tidak sesuai dengan kita, itulah kecantikan kita, semakin bertambah hingga ke atas. 

كن أنت تزدد جمالاً 
Jadilah diri kamu sendiri pasti akan menambahkan lagi kecantikan yang sedia ada 

أتقبّلهم، الناس لست أقلّدهم 
Sungguh aku menerima mereka tetapi tidak pula aku meniru perwatakan mereka

إلا بما يرضيني، كي أرضيني 
melainkan apa yang aku terima itu aku telah redha. 

سأكون أنا، مثلي تماما هذا أنا
aku ingin menjadi seperti diri aku sendiri inilah aku 

فقناعتي تكفيني، ذاك يقيني
hal ini kurasakan sudah cukup dan aku sangat pasti 

سأكون أنا، من أرضى أنا، لن أسعى لا لرضاهم 
Aku akan jadi mengikut kemampuan diriku aku tidak perlukan orang lain menerimaku

وأكون أنا، ما أهوى أنا، مالي وما لرضاهم 
aku akan jadi apa yang aku suka kenapa aku perlu peduli tentang penerimaan mereka terhadapku?




Tiba-tiba kan lagu ni menjadi buah mulut warga media sosial terutama Instagram. #kunantafever Sangat diminati ramai terutama pengguna di Instagram sehinggakan lagu ini pernah menduduki tempat pertama di carta Itunes Malaysia. Siapa Humood Alkhuder ni? Sila baca kat bawah *malas nak type semula* 


Kredit: Humood Alkhuder official website

Kredit: Humood Alkhuder Instagram


Azie pun kene demam lagu Kun Anta dah beberapa minggu. Duk play dan replay dan replay lagi di Itunes. Suara dia merdu. Sedap di halwa telinga. Mendatangkan kegembiraan pada emosi. Hehe. Jom layan! Demam dia macam Maher Zain dulu-dulu.


TEASER




VERSI WANI



*Kalaulah Azie boleh main gitar dan yang penting suara merdu #verangan *


Selamat melayan!



2 comments:

  1. lagu yang tengah jadi kegilaan skrang ni ye hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iye. Tengok gigi dia je dah cair. Hahaha.

      Delete